...πλέον γνωστή και ως La Brebis!

Πέμπτη 25 Οκτωβρίου 2012

Τα Τρία Ράμφη

Μετά από μια ψηφοφορία με δραματικό ξεκίνημα αλλά καθαρό νικητή στο τέλος, here goes:

Η ιστορία με τα Τρία Ράμφη έμεινε δυστυχώς ξεχασμένη στα συρτάρια για καιρό, μιας και πλάκωσαν άλλες βόλτες στην πορεία, μάλλον κακώς. Μια ωραία πρωία λοιπόν ετοιμαστήκαμε και μπήκαμε στο αυτοκίνητο με προορισμό προς τα βορειοανατολικά, εκεί που ντροπαλά αρχίζουν να σηκώνονται μερικά βουνά για να γίνουν όσο προχωράμε Άλπεις. Αυτή τη φορά δεν σκοπεύαμε να μπούμε πολύ προς τα μέσα αλλά μόνο στις παρυφές, στην περιοχή Drome.

Για μια ώρα και κάτι ψιλά οδηγούσαμε μέσα στις καλλιέργειες της κοιλάδας του Ροδανού, μέχρι που φτάσαμε στη Nyons, πόλη γνωστή για το όμορφο γεφύρι και το σκατάκριβο ελαιόλαδο.

40.5m πλάτος, 19m ύψος, 14ου αιώνα παρακαλώ (κλικ για να γίνει τούμπανο)

Η Nyons είναι ουσιαστικά η πύλη προς το Drome, από εκεί και πέρα τέρμα τα ισιάδια. Εκεί μάλιστα εμφανίζονται και κάτι χαριτωμένες καλλιέργειες.

Λεβάντα time!

Ο δρόμος αρχίζει να στενεύει και να έχει όλο και περισσότερες στροφές καθώς τραβάμε βόρεια. Το τοπίο πλάι στον ποταμό Roanne χορταστικό (αργότερα διάβασα ότι είναι μια από τις καλύτερες οδηγικές εμπειρίες της περιοχής)!

...και να που βγαίνουμε από την κοιλάδα και βλέπουμε επιτέλους στα αριστερά μας τα Τρία Ράμφη!

Διευκρινίσεις: Το Massif de Saou είναι ένας ορεινός όγκος (γεωλογικό πάρτυ θα έλεγα) με χαρακτηριστικό σχήμα που ξεχωρίζει στην περιοχή (όταν είναι καθαρός ο καιρός φαίνεται και απ'το σπίτι). Εμένα πάντως μου θυμίζει στάδιο:

'Οπως λοιπόν κάθε στάδιο που σέβεται τον εαυτό του, έτσι κι αυτό έχει δύο πέταλα. Στο ανατολικό βρίσκονται και τα Τρία Ράμφη (Les 3 Becs), δηλαδή οι κορυφές Le Veyou (1,589m), Le Signal (1,559m) και Roche Courbe (1,545m).

Έξι από τους εννιά που ψήφισαν τα Ράμφη, περίμεναν κάποιου τύπου λογοπαίγνιο με τον τίτλο. Τώρα έχουν ξενερώσει αλλά κάθονται για να δουν τις φωτογραφίες.

Εμείς πάντως χαζέψαμε τις κορφές από το Saillans, ήπιαμε και μια μπύρα και πήγαμε καρφί στο κάμπινγκ να στήσουμε το τσαντίρι. Μια βουτιά στο ποτάμι, γρήγορο φαγητό και για ύπνο γιατί η επόμενη μέρα είχε δρόμο.

Οι κορυφές από το Saillans

Αηδίες

Η θέα από το αντίσκηνο δεν ήταν κι άσχημη!
Το επόμενο πρωί ο καιρός είναι βαρύς. Πίνουμε καφέ και λαμβάνουμε καθησυχαστικά μηνύματα ότι θα του περάσει σύντομα. Μέχρι να φτάσουμε στο πάρκινγκ του Col de la Chaudiere τα σύννεφα είχαν όντως καθαρίσει.

Πλησιάζοντας στην εκκίνηση
Δεν θα πω πολλά για την διαδρομή. Ξεκινάει από τα χαμηλά και σε ανεβάζει μέσω μιας κωλοανηφόρας μέχρι το διάσελο απ'όπου μπαίνεις ουσιαστικά στο εσωτερικό του βουνού. Στα καπάκια έχει μια ακόμη χειρότερη κωλοανηφόρα προς την πρώτη κορυφή και μετά πάνω-κάτω μέχρι να πατήσεις και τις άλλες δύο. Μετά φεύγει προς το εσωτερικό και περνάει από ένα πυκνό δάσος μέχρι να σε ξαναβγάλει στο αρχικό διάσελο και από εκεί κάτω.

Φωτογραφίες:

Η θέα απ'έξω
Η θέα από μέσα

Η διαδρομή μόνο 9 χιλιόμετρα αλλά με μια χιλιάρα υψομετρική μας κράτησε απασχολημένους για ένα πεντάωρο. Όταν πήραμε τον δρόμο της επιστροφής για το σπίτι η ζέστη μαζί με την κούραση και την πείνα μας είχαν λιώσει. Ευτυχώς, αν και με λίγη δυσκολία, βρέθηκε κατάλληλο σημείο με λιβαδάκι παραποτάμιο για βουτίτσα, πικνίκ και ξάπλα κάτω από τα δέντρα.

...και μετά συνεχίσαμε τον δρόμο μας μέσα από τον κάμπο με τα δέντρα.

Και τις λεβάντες!
Και τα ηλιοτρόπια!

1. Περίμενα να δώ ράμφη και το πρώτο μισό της δημοσίευσης είχε μόνο στρογγυλάδες. Με πρασινάδες και λουλουδάκια.

Ε, μετά έστρωσε!

Πολύ θάθελα να κυλιόμουν στις λεβάντες. Αλλά θάτρωγα καμιά ντουφεκιά από κανένα Γάλλο μπάρμπα.

1. Α, είσαι από τους έξι!

Παιδιά σε κάτι λεβάντες που μπήκαμε μέσα για καλλιτεχνικούς σκοπούς είδα πως μόνο για κύλισμα και βαρελάκια δεν είναι. Πρώτον δεν είναι σιάδι και δεύτερον είναι τίγκα, αλλά λέμε τίγκα στις μέλισσες.

2. Άντε, ήρθα κι εδώ να αφήσω τα βερβελίδια μου, για να μη λες ότι σου μιλάω μόνο στο κονάκι του Σκύλου.
    Να επαναλάβω πόσο σας μισώ και σας σιχαίνομαι και νιανιανιανια ή το εμπέδωσες την πρώτη φορά;
    Χριστέ μου, θα με περάσει για τελείως τρολ ο άνθρωπος!
    Γεια χαρά, μπαρμπα-Μήτσο, η Μπέρνι είμαι ;-):-)))
    Πολύ ωραίο το μπλογκάκι σου, θα το σεργιανίσω στη σκόλη μου.

1. Καλώς όρισες κι από εδώ λοιπόν! Μη στεναχωριέσαι, τρολ θέλουμε. Από τους άλλους χορτάσαμε!

3. Όχι και παλι όχι! Ήρθα εδώ από του Σκύλου και έπεσα πάλι σε εκδρομή; Κι όχι τίποτε άλλο, δεν προβλέπεται να πάω πουθενά στο άμεσο μέλλον...Τα νεύρα μου!!!
    Μπάι δε γουέι, πολύ να ήθελα να κάνω μερικά βαρελάκια μέσα στις λεβάντες!!

Τρελοτουρίστρια

1. Γεια σου κι εσένα! Εκδρομές; Δεν ξέρω πώς συνέβη αυτό, συνήθως καθόμαστε στ'αυγά μας. Είδα εσείς τα έχετε χωρίσει ωραία, σε δύο ξεχωριστά μπλογκ, βόλτες και συνταγές. Θα σας τιμήσω τις επόμενες ημέρες. :)

4. Εμένα μου άρεσε ο τεράστιος τοίχος στην 11η φωτό. Πώς λέγεται; :P

Βλέπω κάνετε συχνά camping, επιτρέπεται στη Γαλλία;

Πόσο καθαροί είναι οι ποταμοί γενικά; Βουτάτε όπως και να έχει; :P

1. Εμ τι θα πρόσεχες εσύ; Δεν ξέρω ποιός είναι αλλά τα παιδιά εδώ:

είναι ο αναρριχητικός της περιοχής. :)

Είναι λίγο περίεργο γιατί μπορεί οποιοδήποτε μέρος μπορεί ν'ανήκει σε ιδιώτη, ακόμη και βουνό (στο συγκεκριμένο, μια τεράστια έκταση από τα λιβάδια των κορυφών και αρκετό δάσος από κάτω ανήκουν σε βοσκό και είναι φραγμένα). Αν ο ιδιώτης σου επιτρέψει να μείνεις στον χώρο του είναι ΟΚ. Αν η έκταση ανήκει στο κράτος, υπάρχουν κάποιοι όροι. Αυτό που συνήθως λένε είναι ότι απαγορεύεται το ελεύθερο κάμπινγκ αλλά επιτρέπεται το μπιβουάκ, εννοώντας μια μόνο διανυκτέρευση μακρυά από τον δρόμο, τον πολιτισμό κτλ κτλ. Βέβαια απ'ό,τι έχω δει, ειδικά το καλοκαίρι, οι Γάλλοι του δίνουν και καταλαβαίνει. Έχω πετύχει διάφορες περιπτώσεις όπου στήνουν ακόμη και σε άκυρα μέρη, ανάβουν φωτιές, σκουπιδαριό κτλ. Έλεγχος δεν φαίνεται να υπάρχει. Εμείς για να είμαστε σίγουροι πάμε σε οργανωμένα. Έχει πάρα πολλά στα βουνά και μας βγαίνει κοντά 15-20 ευρώ τη βραδιά όλα μέσα.

Μπάνιο στον Ροδανό δεν κάνουμε χαχαχαχα! Επιλέγουμε μικρότερα ποτάμια που φαίνονται να είναι εντάξει. Οδηγός είναι συνήθως οι ντόπιοι. Όπου δούμε άλλα 2-3 αμάξια σταματημένα κατεβαίνουμε.

5. "Αν ο ιδιώτης σου επιτρέψει να μείνεις στον χώρο του είναι ΟΚ."

Το ξέρεις ότι η λέξη abandon, δηλ. εγκαταλείπω, προέρχεται από το Mettre sa forest à bandon που έχει τη ρίζα της στη φεουδαρχία του 13ου αιώνα;
    Δες εδώ, αν γουστάρεις. http://lexilogia.gr/forum/showthread.php?12274-abandoned-and-derelict
    Και προσπάθησε να μη μπερδευτείς, χαχα. Ο φίλος μου ο Εαρίωνας, που είναι ιστορικός, τα εξηγεί καλύτερα από μένα που ξεκίνησα το νήμα.
    Enjoy!

1. Αυτό ήταν όντως πολύ ενδιαφέρον! Για τα urban exploration δεν το συζητάω, αιώνες έχω περάσει χαζεύοντας φωτογραφίες.

6. Χρόνια σ' πολλά, ρε γίδι, εμ, προβατίνα ήθελα να πώ.
    Και Bonne Anniversaire, άμα λάχει να 'ούμε!

7. Καλέ, του Αη-Μήτσου σήμερις! Καλά που μου το θύμισε το Σκλι.
    Χρόνια πολλά, μπαρμπα-Δημητρό, ό,τι επιθυμεί η ψυχούλα σου.